Pages

Wednesday 1 August 2012

salam ramadan kepada semua .....dan selamat berpuasa tak sabar nak buat kuih raya tapi hari ini bukan nak cakap pasal kuih raya tapi mengenai ........ "sesuatu yang mahal mungkin tidak baik buat kita ,tetapi sesuatu yang kurang mahal adalah terbaik buat kita",jadi apa pilihan anda mungkin korang tertanya-tanya apa yang mahal dan yang kurang mahal eina sebutkan tadi ,kisah ni berlaku pada diri aku sendiri,,,,,,,,,,, aku pengguna setia produk kecantikkan safi balqis lebih kurang sepuluh tahun telah menukar ke produk kecantikkan lain fikirku produk terbaru tersebut hanya menggunakan pelembab dan pencuci walaupun harganya agak mahal tapi aku cuba ,lagipun banyak komen positif yang aku dengar pasal produk tersebut sebab tu aku mencuba,maklumlah aku bukannya seorang suka bermekap dan berfesyen cuma perkataan ringkas yang selalu aku jadikan alasan untuk cepat,jadi baru seminggu aku guna nampak hasil yang baik ada yang puji tapi selepas seminggu aku gunakan produk tersebut muka dan bibir aku menunjukkan perubahan muka menjadi ruam merah,bintik-bintik dan gatal,yang teruk lagi bibir aku menjadi kering dan sakit sehingga keluar darah ,seminggu juga la aku makan nasi kering dengan lauk kering sebab teramat sakit bibir dan rasa gatal di muka aku.selain itu aku juga perasan yang muka aku sering mengelupas yang seakan-akan bakal menipiskan kulit mukaku sampai satu tahap aku tak mampu bertahan lagi setelah berfikir sehabis fikir akan masalah barulah aku tahu yang selama ini aku merasakan produk tersebut tidak sesuai dengan aku maka aku terus berhenti tetapi sakit yang ku alami membuatkan aku membuat keputusan untuk ke klinik ambil ubat yang menelan berlanja rm 35 ringgit ,,,,,,selepas tu aku sedar aku tak boleh pakai sebarangan produk walaupun produk tersebut mahal selalunya orang kata produk mahal tu adalah yang terbaik .produk itu memang tak sesuai dengan aku
sebab muka dan bibir aku jenis kulit yang sensitif. kini semuanya kembali seperti sedia kala.....alhamdulilah... p/s;nasihatku kepada semua berhati-hatilah menggunakan sesuatu produk kecantikkan terutama yang kulit sensitif seperti eina.....ok....bye ...selamat menjalani ibadah puasa.

No comments:

Post a Comment