Pages

Sunday, 3 November 2013

Jalan-jalan ke perlis

Salam ,pada 24 oktober aku berpeluang menjejakkan  ke perlis........
wahhhhhh.....walaupun risau sebab sekarang musim hujan tak menentukan tapi reda kalau terpaksa meredah hujan .......dan yang destinasi terakhir aku terpaksa redah hujan ....

Destinasi pertama yang kami pergi adalah taman ular yang menjanjikan semua penonton melihat pelbagai spesies ular kat situ ,ada yang kecil,besar,berbisa dan yang penting semuanya hidup dan bernyawa .ular kat situ bukan patung yerrrrrr...jadi siapa yang pernah pernah pergi dan gerun dengan ular ......jaga-jaga.....heheheh..usik je ....semuanya ok keselamatan dekat situ setiap ular yang berbisa akan ada papan amaran  agar tidak dekat kerana berbahaya tau.....walapun namanya taman ular tapi ada juga beberapa haiwan lai seperti buaya yg sangat besar bagi aku ,monyet yang sangat garang ,ayam,itik dan lain-lain lagi .

tempat kedua aku pergi ialah ladang anggur tapi kecewa sikit bila masuk je ,cik kaunter tiket cakap yang sekarang tak dibenarkan pelawat masuk sebab pokok-pokok anggur sedang diselengggara ,jadi dapat tengok dari jauh saja............hurrrrmmrmrmrrm

jadi disebabkan di ladang anggur tak boleh masuk ,aku terus ke gua kelam ,kat situ duduk lama sikit ....sekarang orang ramai dah tak mandi dekat sungai gua kelam sebab takut bakteria dalam air tu ,jadi aku berkelah ,berehat dan tak lupa menunaikan solat zohor ,,,,jadi sesiapa yang datang ke gua kelam tengahhari tiada alasan untuk tidaaaak solat sebab ada tempat mandi,solat dan berehat .......
lepas semua selesai solat ,makan dan rehat .........mula membeli tiket untuk masuk ke gua kelam ........kelam ke erhhhh tak la ada lampu warna warni yang sangat cantik ........dan tak lupa juga menginsafkan diri bahawa allah berkuasa menjadikan sesuatu yang dia inginkan .......indahnya ciptaan allah yang tak mampu untuk manusia menciptanya ......rasa bersyukur kerana mampu menikmati ciptaan alam yang allah berikan untuk kita lihat.........di bawah aku tujukkan sedikit keindahan alam dan gambar yang sempat aku ambil.....










Maaf la sekirannya gambar kurang jelas dan susunan tidak mengikut urutan ......dan terselit gambar eina kat situ .......hehehehe...untuk kenangan .........

selepas selesai di gua kelam ,aku ke padang besar buat apa???????????
apa lagi tempat habiskan duit ...maknnya tempat beli-belah .........
ok la tempat tu barang-barang memang murah tapi kena hati-hati kalau nak beli barang dekat situ sebab banyak barang tiruan ........jadi tak salah kalau nak membeli terpulang kepada masing-msaing ...........haaaaaaaaaaaa kat sini aku membeli sambil meredah hujan ........sebab hal yah aku risau dah berlaku .....jeng-jeng ........tapi tak la lebat sangat sampai basah lencun ....lagipun tedapat satu bagunan khas yang menjual banyak barang selain di tepi-tepi jalan atau lereng bukit .........selesai memebeli aku bertolak pulang ke rumah tapi sebelum tu singgah di to untuk solat manghrib ,,,,,,terus bertolak pulang sampai di rumah pukul 10 malam ,dan mula bertolak pagi tadi pukul 8 pagi....lama tu perjalan aku .......

semoga terhibur dan enjadi inspirasi untuk pembaca yang sudi baca dijadikan panduan untuk merancang destinasi melancong di perlis .........

sekia..assalamualaikum 



No comments:

Post a Comment