Pages

Friday, 16 August 2013

pic raya & puasa 6 syawal

salam syawal ...sekarang marilah kita berpuasa di bulan syawal ....ina dah mula dah anda bila lagi ....
di bawah ina bagi cara niat puasa ....
semoga allah menerima amal ibadat kita ....
Lafaz Niat puasa sunat enam syawal : “sahaja aku puasa sunat bulan syawal kerana Allah swt “.


so sekarang layan je pic raya family ina ....walaupun tak beberapa cute....






3 beradik




eyfa &ina

amanina

it's me

hanim & ina

adik hanim

with my mom

bye ...

Tuesday, 6 August 2013

luahan rasa

salam,tinggal satu hari lagi ramadhan bakal pergi dan syawal bakal muncul ......jadi mungkin sekarang ni semua orang sibuk buat persiapan raya tapi aku tak terkecuali .......hehehehe...
dalam hidup kadangkala apa yang kita inginkan tak mungkin kita boleh dapat dan tak mustahil juga kita akan dapat tapi bergantung kepada cepat atau lambat....

Tipulah kalau aku cakap aku tak sunyi ....kadangkala rasa sunyi juga .....maksud aku belum ada pilihan hati yang berjaya mencuri hati .bukan memilih tapi .....semuanya hadir sebagai seorang sahabat dan kawan tak lebih pada tu ......aku cuma manusia biasa yang juga nakkan kasih sayang yang betul-betul menghargai aku bukan sekadar untuk kepentingan tertentu atau bahan kajian yang perlu 'ditest' dahulu sebelum buat keputusan ....

tolonglah kalau sesetengah orang anggap aku ni sombong....aku tak minta harta bertimbun bagi dekat aku ,,,,aku cuma nakkan seorang kaum adam yang mampu membimbing aku manjadi seorang yang solehah ...yang mampu jadi imam dalam solat ...dan yang betul-betul menyangi dan menghargai aku seadanya ....

perasaan aku bukan untuk dipermainkan tapi untuk dihargai.....tapi aku tahu allah dah tentukan segalanya yang terbaik untuk hambanya ......kita hanya mampu berdoa agar mendapat yang terbaik .....

aku juga nak jadi macam orang lain yang mempunyai kerjaya yang berjaya dalam hidup ...insyaallah doakan aku berjaya....

salah satunya aku ada juga keinginan nak menjadi model muslimah ...tapi layakkah aku .....mungkin tu semua hanya angan2 saja ...siapalah aku untuk aku menjadi seperti mereka ....

baru-baru ada iklan mengenai model muslimah ....ni link dia https://www.facebook.com/SunsilkMalaysia?sk=app_401392193309943 jadi sapa yang berminat boleh sertai ....tapi kalau aku nak sertai mungkin tidak kot sebab kurang keyakinan ...hehehehe ..yang dah mencuba  tu ...semoga berjaya ....


sekian ...