Pages

Sunday, 30 June 2013

resepi kuih semperitku....eina

assalamualaikum..





 hari ni  seperti yang dijanjikan hari ni nak kongsi resepi kuih raya turun-temurun tau dari my mom ....hehehehe ramai yang bertanya macam mana nak buat .......almaklumlah dah nak masuk bulan puasa lepas tu raya kan ....betul tak ???????? 100% betul ....hehehehehe
 kat bawah ni resepinya .......

1 cawan gula icing
2 cawan planta
sedikit esen vanila
1 cawan tepung jagung
1  1/2 cawan tepung kastard
3 cawan tepung gandum


bancuh adunan mengikut urutan bahan seperti yang disenaraikan di atas ,lepas tu terapkan adunan mengikut acuan bunga (seperti  di bawah )




lepas itu hias kuih anda dengan ceri merah atau hijau

bakar pada suhu 130'c selama 15 minit ......

selamat mencuba

bye





No comments:

Post a Comment