Pages

Friday 15 February 2013

salam,hari ni nak cakap pasal aktiviti waktu cuti aku,aku mula melukis balik setelah setahun berhenti sekolah habis <form 6>.Jadi rasa nak melukis meluap-luap tapi memandang faktor waktu dan sikap penyegan aku aku tangguhkan dari hari ke hari.tapi satu hari tu kak wi memerangkap bos ke 2 aku mencadangkan aku melukis balik dekat dinding ruang makan dekat pra.Semangat yang tak seberapa ada aku pun mencari ilham apa yang patut aku lukis .....tiba-tiba idea datang untuk lukis pemandangan yang ada  air terjun,batu,bukit ,rama2 burung,katak ,bunga dan dll lagi tapi lain yang jadi.............hehehehhehe,hari cuti mulalah tugas aku melakar dan melukis di dinding .........sehari demi sehari aku melukis akhirnya siap .Masa untuk mewarna bermula aku pun ambik berus terus mewarna tanpa ada perancangan ,macam apa yang terlintas di fikiran tangan terus gapai warna yang diinginkan .walaupun aku buat ala kadar tapi penat tak payah cakap la,tapi nasib aku baik kak wi sudi datang tolong walaupun hanya tolong warna latar belakang je ...........
            aaaaaaaaaaaa,ingat nak campurkan warna dengan warna yg cantik2 sikit tapi malangya warna yang ada hanya warna asas je kalau nak warna lain daripada itu kena pandai campur warna .Hal lain pulak dekat dinding susah nak buat warna dari terang ke warna cerah maksudnya tak boleh campur air .alamak jadi masalah la plak.......ujian.........ujian.............
                   tok.....tek...........tok..........tek.,yeyyeyeyyeyyeye.....akhirnya siap jugak "mural" eina walaupun tak seberapa tapi ok la............nak tengok macam mana jadi nya ............tengok sini ehhhhhhhhhhhh.........




sorry la x ada gambar yang penuh yang ni dah siap tapi lau nak tengok yang masa tengah lukis boleh tengok dekat facebook eina <nur amanina eina>k
lepas ni nak cerita pasal novel plak........ok tunggu.........

No comments:

Post a Comment