Pages

Friday, 5 July 2013

Aku diuji lagi.....

salam,maaf hari ni cerita mood sedih sikit tapi esok ina akan bagi lagi resepi kuih raya untuk semua...yeahhhhh.......happy balik

pada 4/5/2013 seperti biasa jam menunjukkan pukul 4.55 aku sudah bangun bersiap untuk pergi kerja tapi pagi itu aku berasa sedikit pelik .........kenapa dengan mata dan muka aku ......dengan perasaan takut aku pun melihat cermin ..tanpa ku duga sekali lagi mata dan muka aku bengkak ,gatal dan berwarna merah .....apa dah jadi ni.......
dengan keadaan sakit aku pun bersiap ala kadar untuk pergi kerja ..........semalam abah dah cakap "esok ina drive sendiri pergi kerja sebab abah ada hal " aku balas "ok abah"............tapi disebabkan keadaan aku yang tak mengizinkan aku telah menyusahkan abah untuk hantar aku pergi kerja .........itulah pergorbanan seorang abah yang akan buat apa saja asalkan anaknya dalam keadaan baik......
walaupun sakit aku tetap pergi kerja disebabkan hal yang tak dapat dielakkan ..........sampai tempat kerja rasa "down" sangat tapi bila fikir balik aku harus kuat ........
sampai pukul 12 kerja aku dah siap cuma tinggal baki sikit lagi .........masa aku berehat kejap aku pun memulakan langkah untuk jumpa my bos cakap aku nak balik hari ni nak pergi ambik ubat .............
so dengan mudahnya aku dapat kebenaran balik awal ......syukur sangat dapat bos yang memahami aku .........
pukul 2 aku pun bertolak terus ke klinik untuk dpatkan rawatan ..........
bila masuk bilik doktor aku pun cakap sakit aku ,,,,,,,,,,,bla,blablablabla.......
jadi doktor cakap mungkin aku ada alahan makanan ataupun disebabkan masalah jerebu ,doktor nasihatkan aku jangan makan makan benda gatal dan kawal aktiviti luar ,kena habiskan ubat ,,,,,,kalau tak ok jugak kena datang balik untuk tukar ubat lain ataupun jumpa pakar..........
balik umah cerita dekat mak .......
dan mak cakap nanti kena buat temujanji untuk jumpa doktor pakar ataupun pergi periksa darah.......

sampai umah pukul 4 penat sangat ...........makan nasi terus makan ubat dan rehat ,,,,,,,,,,,,
hari ni dah kurang sikit .........
kulit muka ina memang sensitif sikit dari dulu lagi ....
so siapa yang ada produk or cara nak atasi kulit sensitif ni gtau la ina yerkkkk..........

minggu lepas pun dah jadi macam ni lepas makan ubat dekat farmasi dah ok .........masuk minggu ni jadi balik.........

mungkin ini semua ujian buat aku .........allah mungkin nak uji aku sejauh mana kesabaran ,kekuatan dan keimanan aku dalam menempuhi semua ni ...........

aku reda yang aku harus kuat untuk hadapinya ..........
walaupun tinggal beberapa hari je lagi nak masuk bulan ramadan aku mesti lalui dengan sabar ........
kan ada ayat yang mengatakan .............

Sedarlah wahai manusia, Allah tidak akan membebani hamba-hambaNya melainkan apa yang termampu dihadapi oleh mereka. Sebagaimana firmannya yang bermaksud :

Allah tidak memberati ( menguji ) seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya…. (al-Baqarah 286)



jadi walaupun kita diuji kena banyak bersabar mungkin ada hikmah disebaliknya ........

sekian .



No comments:

Post a Comment